A szervezet működési rendje

A szervezet működési rendje

A hivatal elnevezése: Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Önkormányzati

A hivatal székhelye, telephelye és postai címe: 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5., 4400 Nyíregyháza, Egyház u. 13., 4401 Nyíregyháza, Pf. 145.

A hivatal törzskönyvi azonosító száma: 402547

A hivatal költségvetésének végrehajtására a Magyar Államkincstár Megyei Igazgatósága által vezetett 10044001-00313759-00000000 számú pénzforgalmi számla szolgál.

A hivatal alapításának éve és alapítójának neve: 1990, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat

Irányító szerve, s annak székhelye: Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Közgyűlés, 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.

A hivatal illetékességi területe: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye.

A hivatal jogállása és gazdálkodási besorolása: Jogi személy, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A működéséhez szükséges pénzügyi előirányzatokat az éves költségvetése tartalmazza.

A hivatal hivatalos bélyegzője: „Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Önkormányzati Hivatal” feliratú körbélyegző, középen Magyarország címerével.

A hivatal irányítása: a közgyűlés elnöke – akadályoztatása esetén az általános alelnök – a közgyűlés döntései szerint és a saját önkormányzati jogkörében irányítja a hivatalt. A vármegyei közgyűlés biztosítja a hivatal működésének feltételeit.

A hivatal vezetője a vármegyei jegyző, aki képviseli a hivatalt és felelős a hivatal vezetéséért és működéséért.

A hivatal vezetője és helyettese, valamint a belső szervezeti egységek vezetői a feladat- és hatáskörükbe utalt tevékenységekért és azok végrehajtásáért felelősséggel tartoznak, e körben jelzési kötelezettségük van. A feladat- és hatáskörükbe utalt tevékenységek vonatkozásában döntési és utasítási jogkörrel rendelkeznek.

A hivatal alaptevékenysége: a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Közgyűlés, annak bizottságai, tisztségviselői döntései előkészítő munkájának segítése, a döntések szakmai előkészítése, valamint a döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése, gazdálkodási, önkormányzati, jogi és igazgatási tevékenység.

E tevékenysége keretében feladatai különösen:

  • területrendezés, területfejlesztés,
  • vidékfejlesztés, koordinációs feladatok,
  • környezetvédelem, idegenforgalom,
  • pénzügyi igazgatás,
  • választás, népszavazás, európai polgári kezdeményezés
  • a vármegyei Integrált Területi Program végrehajtása, módosítása
  • a területi nemzetiségi önkormányzatok működése területén a döntés előkészítés és végrehajtás a mindenkor hatályos jogszabályok alapján s a hivatalra vonatkozó szabályozások szerint.

A hivatal által ellátandó alaptevékenység szakágazati besorolása: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

Kormányzati funkciók szerinti bontásban:

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási
tevékenysége
011140 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
013330 Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
013360 Más    szerv    részére    végzett    pénzügyi-gazdálkodási,    üzemeltetési,    egyéb
szolgáltatások
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz
kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
041140 Területfejlesztés igazgatása
045110 Közúti közlekedés igazgatása és támogatása
047310 Turizmus igazgatása és támogatása
047320 Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
047450 Szektorhoz nem köthető komplex gazdaságfejlesztési projektek támogatása
062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk
072111 Háziorvosi alapellátás
081044 Fogyatékossággal élők iskolai, diáksport-tevékenységek és támogatások
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport) tevékenységek és támogatások
082030 Művészeti tevékenységek (kivéve: színház)
082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
084010 Társadalmi       tevékenységekkel,      esélyegyenlőséggel,       érdekképviselettel,
nemzetiségekkel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatása és szabályozása
084020 Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása
086030 Nemzetközi kulturális együttműködés
091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
095020 Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés
101270 Fogyatékossággal    élők    társadalmi    integrációját    és   életminőségét    segítő
programok, támogatások
102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok
104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása
105020 Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
107080 Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok
107090 Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok

A hivatal látja el a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás (székhelye: 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.) társulási megállapodásában a munkaszervezet részére meghatározott – a gazdasági szervezet által ellátandó feladatokat is magába foglaló – feladatokat és belső ellenőrzést. A munkaszervezetet a vármegyei jegyző vezeti, aki kijelöli a munkaszervezeti feladatokat végző hivatali köztisztviselőket.

A hivatal szervezeti felépítése és feladatai

A hivatal szervezeti struktúrája:

A hivatal szervezeti struktúrája a következők szerint tagozódik:

  • Vármegyei jegyző
  • Vármegyei aljegyző
  • Koordinációs és Jogi Kabinet
  • Költségvetési és Üzemeltetési Osztály
  • Pályázati és Projekt Osztály
  • Belső ellenőr

A hivatal engedélyezett éves létszámkeretét a tárgyévi költségvetési rendelet rögzíti. A vármegyei jegyző – a közgyűlés elnökének egyetértésével – meghatározza a hivatal belső szervezeti egységeihez rendelt ügyintézői, ügykezelői és munkavállalói munkakörök számát.

A Költségvetési és Üzemeltetési Osztály, valamint a Pályázati és Projekt Osztály vezetői osztályvezetői besorolással rendelkező köztisztviselők.

A Költségvetési és Üzemeltetési Osztály vezetője egyben a vármegye önkormányzata, a hivatal és a társulás gazdasági vezetője.

A vármegyei jegyzőt - pályázat alapján határozatlan időre – a Közgyűlés elnöke nevezi ki és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat.

A vármegyei aljegyzőt - pályázat alapján határozatlan időre – a vármegyei jegyző javaslatára, a Közgyűlés elnöke nevezi ki, felette a munkáltató jogokat a Közgyűlés elnöke, az egyéb munkáltató jogokat a vármegyei jegyző gyakorolja.

Az osztályvezetőket – a Közgyűlés elnöke egyetértésével – a vármegyei jegyző nevezi

 

A hivatal működési rendje

  • A hivatal működését a jogszabályok, az ezek alapján alkotott belső szabályzatok, valamint a Közgyűlés határozatai, a közgyűlés elnökének, továbbá a vármegyei jegyzőnek a normatív utasításai határozzák meg.
  • A hivatal köztisztviselőinek és a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalóinak részletes feladatait munkaköri leírásuk tartalmazza. A munkaköri leírások a felelősség megállapítására is alkalmas módon – többek között – tartalmazzák: a munkakörben ellátandó feladatok jellegét, a tevékenységi kört, a munkakört betöltők alá- és fölérendeltségi viszonyait, a munkáltatói jogkör gyakorlójának megjelölését, a munkakörre vonatkozó sajátos előírásokat.
  • Munkaértekezletek rendje
  • A Közgyűlés elnöke a vármegyei jegyző bevonásával a köztisztviselők részére szükség szerint, de legalább évente két alkalommal munkaértekezletet tart.
  • A vármegyei jegyző szükség szerint, de legalább havonta a belső szervezeti egységek vezetői részére vezetői értekezletet tart.
  • A belső szervezeti egységek vezetői a dolgozóik részére szükség szerint, de legalább negyedévente tartanak munkamegbeszélést. A munkamegbeszélésre a vármegyei jegyzőt szükség szerint meg kell hívni.
  • A belső szervezeti egységeken belüli információtovábbítás és kapcsolattartás formáit a belső szervezeti egységek vezetői maguk állapítják meg a minél szélesebb információáramlás biztosítására törekedve. A belső szervezeti egységek közötti, hivatali működést érintő információtovábbítást és kapcsolattartást a Koordinációs és Jogi Kabinet koordinálja, szükség szerint a vármegyei jegyző bevonásával, illetve egyidejű tájékoztatása mellett.

Munkarend és ügyfélfogadási rend:

A teljes napi munkaidő napi nyolc óra (általános teljes napi munkaidő). A heti munkaidő heti negyven óra, hétfőtől csütörtökig 00-16.30 óráig, pénteken 8.00-14.00 óráig tart (általános munkarend).

  • Az ügyfélfogadás rendje egységes, a belső szervezeti egységek vezetői és az ügyintézők a hét minden munkanapján teljes munkaidőben ügyfélfogadást tartanak.
  • Biztosítani kell, hogy a vármegyei közgyűlés tagjai, valamint a közigazgatási szervek vezetői soron kívül, illetve előre egyeztetett időpontban kereshessék fel a jegyzőt.
  • A hivatal dolgozói a vármegyei jegyző által jóváhagyott heti kiszállási terv alapján teljesítenek kiküldetési feladatokat.

A kiadmányozás rendje:

A közgyűlés elnöke kiadmányozza a hatás- és feladatkörébe tartozó ügyekben keletkezett Az elnök távollétében az általános alelnök jogosult kiadmányozni.

A közgyűlés elnöke a hivatal feladatkörében keletkezett iratokat a vármegyei jegyző előzetes láttamozását követően kiadmányozza.

A vármegyei jegyző kiadmányozza a hivatal feladatkörében, illetve a hivatal nevében hozott döntéseket, intézkedéseket, a jogszabály által delegált feladat- és hatáskörben hozott döntéseket, intézkedéseket, valamint a munkáltatói jogkörben tett intézkedéseket, továbbá az érdemi döntés-előkészítéshez szükséges intézkedéseket (értesítés, adatkérés, adatszolgáltatás, tájékoztatás-kérés és tájékoztatás nyújtás, dokumentumok megküldése, stb.), az adott ügyben érintett személyek, szervezetek részére küldött leveleket.

A vármegyei jegyző távollétében a vármegyei aljegyző a kiadmányozás jogosultja. A vármegyei jegyző és aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a Pályázati és Projekt Osztály osztályvezetője a kiadmányozás

Valamennyi hivatali dolgozó az általa készített ügyirat-tervezetet köteles szignálni.

A tisztségviselők, a vármegyei jegyző, a vármegyei aljegyző kiadmányozási rendnek megfelelően használnak bélyegzőt, melyekről a Koordinációs és Jogi Kabinet nyilvántartást vezet. A nyilvántartásért felelős köztisztviselő a használatra kiadott bélyegzők meglétét évenként ellenőrizni köteles. A bélyegző kezelője, használója anyagi-, fegyelmi- és büntetőjogi felelősséggel tartozik a bélyegző jogszerű használatáért. Ha a bélyegző elvész, vagy a használatát befolyásoló módon megsérül, erről a vármegyei jegyzőnek haladéktalanul írásban jelentést kell adni.

A hivatal képviseletének rendje:

A hivatalt a vármegyei jegyző, akadályoztatása esetén a vármegyei aljegyző jogosult képviselni.

A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetén feladataikat – legfeljebb hat hónap időtartamra

– a Pályázati és Projekt Osztály osztályvezetője látja el.

A hivatalon belül a helyettesítés rendje:

A belső szervezeti egységek vezetőit távollétükben az általuk – a vármegyei jegyző egyetértésével – kijelölt köztisztviselő helyettesíti teljes jogkörrel.