A hivatal elnevezése: Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Önkormányzati
A hivatal székhelye, telephelye és postai címe: 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5., 4400 Nyíregyháza, Egyház u. 13., 4401 Nyíregyháza, Pf. 145.
A hivatal törzskönyvi azonosító száma: 402547
A hivatal költségvetésének végrehajtására a Magyar Államkincstár Megyei Igazgatósága által vezetett 10044001-00313759-00000000 számú pénzforgalmi számla szolgál.
A hivatal alapításának éve és alapítójának neve: 1990, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat
Irányító szerve, s annak székhelye: Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Közgyűlés, 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.
A hivatal illetékességi területe: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye.
A hivatal jogállása és gazdálkodási besorolása: Jogi személy, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A működéséhez szükséges pénzügyi előirányzatokat az éves költségvetése tartalmazza.
A hivatal hivatalos bélyegzője: „Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Önkormányzati Hivatal” feliratú körbélyegző, középen Magyarország címerével.
A hivatal irányítása: a közgyűlés elnöke – akadályoztatása esetén az általános alelnök – a közgyűlés döntései szerint és a saját önkormányzati jogkörében irányítja a hivatalt. A vármegyei közgyűlés biztosítja a hivatal működésének feltételeit.
A hivatal vezetője a vármegyei jegyző, aki képviseli a hivatalt és felelős a hivatal vezetéséért és működéséért.
A hivatal vezetője és helyettese, valamint a belső szervezeti egységek vezetői a feladat- és hatáskörükbe utalt tevékenységekért és azok végrehajtásáért felelősséggel tartoznak, e körben jelzési kötelezettségük van. A feladat- és hatáskörükbe utalt tevékenységek vonatkozásában döntési és utasítási jogkörrel rendelkeznek.
A hivatal alaptevékenysége: a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Közgyűlés, annak bizottságai, tisztségviselői döntései előkészítő munkájának segítése, a döntések szakmai előkészítése, valamint a döntések végrehajtásának szervezése és ellenőrzése, gazdálkodási, önkormányzati, jogi és igazgatási tevékenység.
E tevékenysége keretében feladatai különösen:
- területrendezés, területfejlesztés,
- vidékfejlesztés, koordinációs feladatok,
- környezetvédelem, idegenforgalom,
- pénzügyi igazgatás,
- választás, népszavazás, európai polgári kezdeményezés
- a vármegyei Integrált Területi Program végrehajtása, módosítása
- a területi nemzetiségi önkormányzatok működése területén a döntés előkészítés és végrehajtás a mindenkor hatályos jogszabályok alapján s a hivatalra vonatkozó szabályozások szerint.
A hivatal által ellátandó alaptevékenység szakágazati besorolása: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
Kormányzati funkciók szerinti bontásban:
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási |
tevékenysége | |
011140 | Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége |
013330 | Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés |
013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013360 | Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb |
szolgáltatások | |
016010 | Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz |
kapcsolódó tevékenységek | |
016020 | Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
016080 | Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
041140 | Területfejlesztés igazgatása |
045110 | Közúti közlekedés igazgatása és támogatása |
047310 | Turizmus igazgatása és támogatása |
047320 | Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek |
047410 | Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
047450 | Szektorhoz nem köthető komplex gazdaságfejlesztési projektek támogatása |
062020 | Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
072111 | Háziorvosi alapellátás |
081044 | Fogyatékossággal élők iskolai, diáksport-tevékenységek és támogatások |
081045 | Szabadidősport- (rekreációs sport) tevékenységek és támogatások |
082030 | Művészeti tevékenységek (kivéve: színház) |
082091 | Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
084010 | Társadalmi tevékenységekkel, esélyegyenlőséggel, érdekképviselettel, |
nemzetiségekkel, egyházakkal összefüggő feladatok igazgatása és szabályozása | |
084020 | Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása |
086030 | Nemzetközi kulturális együttműködés |
091110 | Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai |
095020 | Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés |
101270 | Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját és életminőségét segítő |
programok, támogatások | |
102050 | Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok |
104031 | Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása |
105020 | Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások |
107055 | Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
107080 | Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok |
107090 | Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok |
A hivatal látja el a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulás (székhelye: 4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.) társulási megállapodásában a munkaszervezet részére meghatározott – a gazdasági szervezet által ellátandó feladatokat is magába foglaló – feladatokat és belső ellenőrzést. A munkaszervezetet a vármegyei jegyző vezeti, aki kijelöli a munkaszervezeti feladatokat végző hivatali köztisztviselőket.
A hivatal szervezeti felépítése és feladatai
A hivatal szervezeti struktúrája:
A hivatal szervezeti struktúrája a következők szerint tagozódik:
- Vármegyei jegyző
- Vármegyei aljegyző
- Koordinációs és Jogi Kabinet
- Költségvetési és Üzemeltetési Osztály
- Pályázati és Projekt Osztály
- Belső ellenőr
A hivatal engedélyezett éves létszámkeretét a tárgyévi költségvetési rendelet rögzíti. A vármegyei jegyző – a közgyűlés elnökének egyetértésével – meghatározza a hivatal belső szervezeti egységeihez rendelt ügyintézői, ügykezelői és munkavállalói munkakörök számát.
A Költségvetési és Üzemeltetési Osztály, valamint a Pályázati és Projekt Osztály vezetői osztályvezetői besorolással rendelkező köztisztviselők.
A Költségvetési és Üzemeltetési Osztály vezetője egyben a vármegye önkormányzata, a hivatal és a társulás gazdasági vezetője.
A vármegyei jegyzőt - pályázat alapján határozatlan időre – a Közgyűlés elnöke nevezi ki és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat.
A vármegyei aljegyzőt - pályázat alapján határozatlan időre – a vármegyei jegyző javaslatára, a Közgyűlés elnöke nevezi ki, felette a munkáltató jogokat a Közgyűlés elnöke, az egyéb munkáltató jogokat a vármegyei jegyző gyakorolja.
Az osztályvezetőket – a Közgyűlés elnöke egyetértésével – a vármegyei jegyző nevezi
A hivatal működési rendje
- A hivatal működését a jogszabályok, az ezek alapján alkotott belső szabályzatok, valamint a Közgyűlés határozatai, a közgyűlés elnökének, továbbá a vármegyei jegyzőnek a normatív utasításai határozzák meg.
- A hivatal köztisztviselőinek és a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalóinak részletes feladatait munkaköri leírásuk tartalmazza. A munkaköri leírások a felelősség megállapítására is alkalmas módon – többek között – tartalmazzák: a munkakörben ellátandó feladatok jellegét, a tevékenységi kört, a munkakört betöltők alá- és fölérendeltségi viszonyait, a munkáltatói jogkör gyakorlójának megjelölését, a munkakörre vonatkozó sajátos előírásokat.
- Munkaértekezletek rendje
- A Közgyűlés elnöke a vármegyei jegyző bevonásával a köztisztviselők részére szükség szerint, de legalább évente két alkalommal munkaértekezletet tart.
- A vármegyei jegyző szükség szerint, de legalább havonta a belső szervezeti egységek vezetői részére vezetői értekezletet tart.
- A belső szervezeti egységek vezetői a dolgozóik részére szükség szerint, de legalább negyedévente tartanak munkamegbeszélést. A munkamegbeszélésre a vármegyei jegyzőt szükség szerint meg kell hívni.
- A belső szervezeti egységeken belüli információtovábbítás és kapcsolattartás formáit a belső szervezeti egységek vezetői maguk állapítják meg a minél szélesebb információáramlás biztosítására törekedve. A belső szervezeti egységek közötti, hivatali működést érintő információtovábbítást és kapcsolattartást a Koordinációs és Jogi Kabinet koordinálja, szükség szerint a vármegyei jegyző bevonásával, illetve egyidejű tájékoztatása mellett.
Munkarend és ügyfélfogadási rend:
A teljes napi munkaidő napi nyolc óra (általános teljes napi munkaidő). A heti munkaidő heti negyven óra, hétfőtől csütörtökig 00-16.30 óráig, pénteken 8.00-14.00 óráig tart (általános munkarend).
- Az ügyfélfogadás rendje egységes, a belső szervezeti egységek vezetői és az ügyintézők a hét minden munkanapján teljes munkaidőben ügyfélfogadást tartanak.
- Biztosítani kell, hogy a vármegyei közgyűlés tagjai, valamint a közigazgatási szervek vezetői soron kívül, illetve előre egyeztetett időpontban kereshessék fel a jegyzőt.
- A hivatal dolgozói a vármegyei jegyző által jóváhagyott heti kiszállási terv alapján teljesítenek kiküldetési feladatokat.
A kiadmányozás rendje:
A közgyűlés elnöke kiadmányozza a hatás- és feladatkörébe tartozó ügyekben keletkezett Az elnök távollétében az általános alelnök jogosult kiadmányozni.
A közgyűlés elnöke a hivatal feladatkörében keletkezett iratokat a vármegyei jegyző előzetes láttamozását követően kiadmányozza.
A vármegyei jegyző kiadmányozza a hivatal feladatkörében, illetve a hivatal nevében hozott döntéseket, intézkedéseket, a jogszabály által delegált feladat- és hatáskörben hozott döntéseket, intézkedéseket, valamint a munkáltatói jogkörben tett intézkedéseket, továbbá az érdemi döntés-előkészítéshez szükséges intézkedéseket (értesítés, adatkérés, adatszolgáltatás, tájékoztatás-kérés és tájékoztatás nyújtás, dokumentumok megküldése, stb.), az adott ügyben érintett személyek, szervezetek részére küldött leveleket.
A vármegyei jegyző távollétében a vármegyei aljegyző a kiadmányozás jogosultja. A vármegyei jegyző és aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a Pályázati és Projekt Osztály osztályvezetője a kiadmányozás
Valamennyi hivatali dolgozó az általa készített ügyirat-tervezetet köteles szignálni.
A tisztségviselők, a vármegyei jegyző, a vármegyei aljegyző kiadmányozási rendnek megfelelően használnak bélyegzőt, melyekről a Koordinációs és Jogi Kabinet nyilvántartást vezet. A nyilvántartásért felelős köztisztviselő a használatra kiadott bélyegzők meglétét évenként ellenőrizni köteles. A bélyegző kezelője, használója anyagi-, fegyelmi- és büntetőjogi felelősséggel tartozik a bélyegző jogszerű használatáért. Ha a bélyegző elvész, vagy a használatát befolyásoló módon megsérül, erről a vármegyei jegyzőnek haladéktalanul írásban jelentést kell adni.
A hivatal képviseletének rendje:
A hivatalt a vármegyei jegyző, akadályoztatása esetén a vármegyei aljegyző jogosult képviselni.
A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a jegyző és aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetén feladataikat – legfeljebb hat hónap időtartamra
– a Pályázati és Projekt Osztály osztályvezetője látja el.
A hivatalon belül a helyettesítés rendje:
A belső szervezeti egységek vezetőit távollétükben az általuk – a vármegyei jegyző egyetértésével – kijelölt köztisztviselő helyettesíti teljes jogkörrel.