Koordinációs és Jogi Kabinet

Koordinációs és Jogi Kabinet

Vármegyei jegyző

A hivatal vezetője a vármegyei jegyző, aki összehangolja és szervezi a hivatal munkáját, amelyért szakmailag felelős, továbbá képviseli a hivatalt. A vármegyei jegyző részletes feladat- és hatásköreit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet, valamint a Vármegyei Közgyűlés és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló …/2024. (XI.7.) önkormányzati rendelet vonatkozó rendelkezései tartalmazzák.

Vármegyei jegyző feladat- és hatáskörei:

  1. vezeti a vármegyei önkormányzati hivatalt,
  2. gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
  3. tanácskozási joggal részt vesz a közgyűlés és annak bizottságai ülésein,
  4. jelzi a közgyűlésnek, a bizottságnak és a közgyűlés elnökének, ha eljárásuk során, illetve döntésüknél jogszabálysértést észlel,
  5. soron kívül fogadja az országgyűlési képviselőket, a közgyűlés tagjait, valamint a területi nemzetiségi közgyűlések elnökeit,
  6. dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben,
  7. gyakorolja a munkáltató jogokat – a vármegyei közgyűlés elnökének egyetértésével – a hivatal köztisztviselői, alkalmazottai kinevezésével, bérezésével, vezetői kinevezésével, felmentésével és jutalmazásával kapcsolatban. Köteles a jelentősebb munkáltatói jogok gyakorlását megelőzően a vármegyei aljegyző és az osztályvezetők véleményét kikérni,
  8. meghatározza a köztisztviselők teljesítményértékelésének rendjét; az éves értékelés alapjául szolgáló teljesítménycélok és az értékelés szempontrendszerének kialakítására vonatkozó eljárást és az abban részt vevők körét; értékeli a köztisztviselők munkateljesítményét (teljesítményértékelés) és évente elvégzi minősítésüket,
  9. javaslatot tesz a hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének meghatározására, illetve gondoskodik a köztisztviselők és munkavállalók hivatali helyiségekben történő elhelyezéséről,
  10. szabályozza az ügyiratkezelést, kialakítja és koordinálja a hivatal belső szervezeti egységei közötti ügyiratforgalom és információáramlás rendjét,
  11. a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, a közgyűlés SZMSZ-e, valamint a hivatal SZMSZ-e által meghatározott keretben, saját hatáskörben, vagy az elnökkel együttesen kiadja a hivatal működési rendjének részletes szabályait rögzítő belső szabályzatokat,
  12. közreműködik a közgyűlés üléstervére vonatkozó javaslat elkészítésében,
  13. gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntés-tervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek,
  14. ellátja mindazokat a feladatokat, amelyekkel a közgyűlés és a közgyűlés elnöke, alelnöke megbízza,
  15. ellátja, illetve gyakorolja az ágazati jogszabályokból eredő feladat- és hatásköröket, a gazdálkodás, a területfejlesztés, területrendezés, vidékfejlesztés és nemzetiségi jogok területén,
  16. a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Területi Választási Iroda vezetőjeként biztosítja azt, hogy az iroda ellássa a választások előkészítésével, szervezésével, lebonyolításával, a választópolgárok, a jelöltek és jelölő szervezetek pártsemleges tájékoztatásával, a választási adatkezeléssel, a technikai feltételek meglétével és a szakmai szabályok betartásának ellenőrzésével összefüggő feladatokat. Kapcsolatot tart a helyi választási irodák és az országgyűlési egyéni választókerületi választási irodák vezetőivel, a Nemzeti Választási Iroda vezetőjével, valamint az illetékes állami szervekkel,
  17. ellenőrzési tevékenységének ellátása keretében a vezetőket és az irányításuk alá tartozó köztisztviselőket és munkavállalókat egyaránt érintő egyedi és cél ellenőrzéseket rendel el, melyet önállóan, vagy az érintett osztályvezető bevonásával végez,
  18. a közgyűlés elnökével egyetértésben szabályozza a hivatalon belüli, valamint a szervezeti egységek közötti kommunikáció módját (hivatali értekezlet, adott szervezeti egységet érintő szakmai értekezlet, adott projekt megvalósításával kapcsolatos munkaértekezlet, vezetői értekezlet), továbbá a feladat- és hatáskörgyakorláshoz igazodó gyakoriságát
  19. ellátja a hivatal működésével összefüggő személyügyi feladatokat;
  20. ellátja a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Értéktár fenntartásával és működésével összefüggő vármegyei önkormányzati feladatokat, elkészíti a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Értéktár Bizottság munkájáról szóló beszámolót a Vármegyei Közgyűlés részére.
  21. A vármegyei jegyzőt a vármegyei aljegyző helyettesíti, ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat. A Koordinációs és Jogi Kabinet a vármegyei aljegyző vezetésével látja el feladatait. A vármegyei aljegyző a Koordinációs és Jogi Kabinet működésével összefüggésben alapvetően
  22. gondoskodik a vármegyei közgyűlés és bizottságai, a vármegyei közgyűlés tisztségviselői, valamint a vármegyei jegyző feladatainak pontos és határidőben történő, szak- és törvényszerű előkészítéséről és teljesítéséről,
  23. a belső szervezeti egységekre és vezetőire vonatkozó általános szabályok Koordinációs és Jogi Kabinetben történő betartása és betartatása mellett koordinálja a hivatal belső szervezeti egységei közötti feladatmegosztást, az egyes feladatok – belső szervezeti egységek vezetőivel egyeztett módon történő – elő- és elkészítését, a feladatok teljesítésével kapcsolatos kommunikációt.

A hivatal belső szervezeti egységeinek általános feladatai:

  1. közreműködnek a közgyűlés, az elnök, az alelnökök és a vármegyei jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésében, munkájuk segítésében, valamit a döntések végrehajtásában,
  2. gondoskodnak a közgyűlés SZMSZ-ében foglaltaknak megfelelően a közgyűlés bizottságai munkájának szakmai segítéséről és ügyviteli feladatainak ellátásáról,
  3. közreműködnek a vármegyék közötti együttműködésből eredő feladatok ellátásában,
  4. közreműködnek a tevékenységi, illetve feladatkörükbe tartozó szerződések, megállapodások szakmai előkészítésében,
  5. figyelemmel kísérik a feladatkörüket érintő jogszabályok változásait,
  6. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szerint gondoskodnak a szükséges adatok összegyűjtéséről és aktualizálásáról,
  7. közreműködnek a közgyűlés tisztségviselőivel, a hivatal vezetőivel a terület- és vidékfejlesztéssel, területrendezéssel, a területi tervezéssel és a hozzá kapcsolódó koordinációval kapcsolatos feladatok ellátásában,
  8. ellátják a vármegye önkormányzata hatályos és vonatkozó jogszabályi rendelkezéseken alapuló kötelező és vállalt feladatai teljesítése során, a hazai és EU-s forrásból finanszírozott programokban a területfejlesztéssel összefüggésben megjelent, illetve kiírásra kerülő felhívások keretében, önállóan vagy konzorciumi partnerségben megvalósított, illetve megvalósítani tervezett vármegyei kiemelt projekjeivel összefüggő projektmenedzsmenti, pénzügyi és egyéb kapcsolódó feladatotokat,
  9. ellátják a vármegye önkormányzata INTERREG programban megjelent, illetve kiírásra kerülő felhívások keretében, önállóan vagy konzorciumi partnerségben megvalósított, illetve megvalósítani tervezett projekjeivel összefüggő projektmenedzsmenti, pénzügyi és egyéb kapcsolódó feladatotokat,

A belső szervezeti egységek vezetőinek általános feladatai:

  1. gondoskodnak a munkarendre vonatkozó szabályok betartásáról, valamint a törvényes ügyintézés és ügykezelés megvalósításáról,
  2. felelősek a belső szervezeti egység tevékenységi körébe tartozó feladatok szakszerű, határidőben történő ellátásáért,
  3. részt vesznek a közgyűlés ülésein a vezetésük alatt álló szervezeti egységet érintő, vagy általa előkészített napirendi pont megtárgyalásával kapcsolatban,
  4. beszámolnak vezetői kérésre a közgyűlés elnökének, alelnökeinek a feladatok végrehajtásáról, a vármegyei jegyzőnek a belső szervezeti egység munkájáról,
  5. javaslatot tesznek a belső szervezeti egység megfelelő személyi és tárgyi feltételeinek kialakítására, illetve biztosítására,
  6. közreműködnek a köztisztviselők teljesítményértékelésével összefüggő feladatok ellátásában,
  7. javaslatot tesznek beosztottaik munkaköri leírásba foglalt feladatainak meghatározására, figyelemmel kísérik azok naprakészségét,
  8. javaslatot tesznek beosztottaik kinevezési, felmentési, áthelyezési, jutalmazási, fegyelmi és kártérítési ügyében,
  9. szignálják a belső szervezeti egységhez érkező ügyiratokat, s ennek révén is biztosítják az arányos munkamegosztást,
  10. gondoskodnak a belső szervezeti egységek közötti folyamatos tájékoztatásról, információ-áramlásról, valamint a szakmai együttműködés megteremtéséről.
  11. ellátják a folyamatosan jelentkező ellenőrzési feladatokat (munkaidő betartása, ügyintézők feladatellátásának rendszeres ellenőrzése, ügyiratok vezetői ellenjegyzéssel történt ellenőrzése),
  12. folyamatosan biztosítják a munkafolyamatokba épített és utólagos ellenőrzés működését,
  13. közreműködnek a feladatkörüket érintő belső szabályzatokat előkészítésében, illetve javaslatot tesznek azok módosítására,
  14. adatot szolgáltatnak a humánpolitika részére a belső szervezeti egység munkatársait érintő szabadságolási ütemterv tekintetében,
  15. ellenőrzik a jelenléti ívek vezetését, azokat – ellenőrzés céljából – a tárgyhót követően átadják a humánpolitika részére,
  16. gondoskodnak a szabályszerű ügyiratkezelésről,
  17. feladatkörüket érintően statisztikai adatgyűjtést és adatszolgáltatást végeznek,
  18. szignálják a közgyűlés tisztségviselői és a hivatal kiadmányozási jogkörébe tartozó, általuk elkészített iratok, szakmai anyagok tervezeteit.

 

Ügyintéző:

  1. Az ügyintéző feladata a mindenkori munkaköri leírásban foglaltaknak megfelelően a Közgyűlés és bizottságai, a Közgyűlés elnöke, alelnöke, valamint a vármegyei jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek érdemi döntésre való előkészítése, valamint a végrehajtással összefüggő feladatok ellátása.
  2. A kapott utasítások és határidők figyelembevételével az ügyintéző munkaterületén felelős a hivatal állandó és időszakos feladatainak szakszerű és pontos megvalósításáért.
  3. Az ügyintéző kötelessége valamennyi általa előkészített ügyirat szignálása.

Ügykezelő:

  1. Az ügykezelő a munkaköri leírásban részére megállapított, illetve a vezetők által kiadott feladatokat a kapott utasítások és határidők figyelembevételével, az ügyviteli szabályok ismeretében és betartásával végzi.
  2. Ellátja mindazokat az ügyviteli feladatokat, amellyel a munkáltatói jogkör gyakorlója megbízza.

Koordinációs és Jogi Kabinet:

  1. ellátja a közgyűlés és a bizottságok ülései előkészítésével kapcsolatos teendőket, gondoskodik a testületi előterjesztések szakszerű és törvényes elő-, illetve elkészítéséről, a döntések végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásáról, elkészíti a közgyűlés és bizottságai üléseinek jegyzőkönyveit és biztosítja azok határidőben történő feltöltését a Nemzeti Jogszabálytár informatikai felületére,
  2. ellátja a területi nemzetiségi önkormányzatok közgyűlése és a bizottságai üléseinek előkészítésével kapcsolatos teendőket, gondoskodik a testületi előterjesztések szakszerű és törvényes elő-, illetve elkészítéséről, a döntések végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásáról, elkészíti a területi nemzetiségi önkormányzatok közgyűlése és a bizottságai jegyzőkönyveit,
  3. ellátja az európai parlamenti képviselők választásával, országgyűlési és helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásával, az időközi és a nemzetiségi választásokkal, a népszavazással, európai polgári kezdeményezés kapcsolatos jogi-igazgatási feladatokat,
  4. közreműködik a hazai és EU-s forrásból finanszírozott projektek előkészítésében és megvalósításában,
  5. közreműködik a panaszok, bejelentések kivizsgálásában,
  6. közreműködik a közgyűlést és szerveit érintő jogszabály-tervezetek véleményezésében,
  7. ellátja a bírósági ülnökök, valamint megválasztásuk tekintetében a vármegyei közgyűlés hatáskörébe tartozó választási bizottságok tagjai megválasztásának előkészítésével összefüggő feladatokat,
  8. ellátja az ügyiratkezeléssel kapcsolatos általános feladatokat és kezeli a központi irattárat,
  9. az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szerint gondoskodik a szükséges adatok összegyűjtéséről és aktualizálásáról, illetve a közérdekű adatok közzétételéről,
  10. közreműködik a sportszervezési feladatok ellátásában, a vármegyében tevékenykedő sportszövetségek működésének segítésében, a nemzetközi sportkapcsolatok kialakításában, a sport népszerűsítésében,
  11. gondoskodik az Európai Parlament és a Tanács – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályos kívül helyezéséről szóló – 2016/697 rendeletében (általános adatvédelmi rendelet) foglaltak szerinti szabályzatok elkészítéséről és aktualizálásáról,
  12. gondoskodik az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályok betartásáról, a rendszergazda közreműködésével üzemelteti a hivatal számítógépes rendszerét, biztosítja az elektronikus ügyintézést szolgáló informatikai rendszerek működőképességét,
  13. gondoskodik a szszbmo.hu honlap folyamatos működéséről, a közérdekből nyilvános adatok folyamatos feltöltéséről, aktualizálásáról,
  14. gondoskodik a bélyegző nyilvántartás vezetéséről,
  15. ellátja a    vármegye    önkormányzata    falugondnoki,   tanyagondnoki   szolgáltatás biztosításával összefüggő igazgatási feladatokat,
  16. a Közgyűlés tisztségviselői tevékenységével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása,
  17. a nemzeti és önkormányzati ünnepek megrendezése, az önkormányzati rendezvények (fogadások, konferenciák, kitüntetés átadási ünnepségek) megszervezése,
  18. vármegyei rendezvényeken vezetői megjelenés koordinálása,
  19. közreműködik a közgyűlés elnöke állami szervekkel, gazdasági társaságokkal és társadalmi szervezetekkel való együttműködéséből eredő feladatok végrehajtásában,
  20. sajtóanyagok készítése,
  21. rendszeres kapcsolatot tart az országos, regionális és a vármegyei írott és elektronikus sajtóval, folyamatosan figyelemmel kíséri a sajtóban megjelenő, megyét érintő híradásokat, melyekről összefoglalót készít a vármegyei közgyűlés tisztségviselői számára,
  22. elnöki és alelnöki megjelenésekhez háttéranyagok készítése, beszédek megírása,
  23. koordinálja a Bessenyei Nagyterem és az Alpár Ignác Tárgyaló igénybevételét, ezzel összefüggésben egyidejűleg tájékoztatja a Költségvetési és Üzemeltetési Osztályt a hasznosításával összefüggő feladatok teljesítése érdekében,
  24. a szszbmo.hu honlap tevékenységi körébe tartozó híranyagának folyamatos aktualizálása,
  25. ellátja a vármegyei területrendezési terv elkészítésével, felülvizsgálatával összefüggő feladatokat,
  26. előkészíti az országos és kiemelt térségekre vonatkozó területrendezési tervek, valamint az ágazati fejlesztési koncepciók és programok vármegyét érintő munkarészeivel kapcsolatos vármegyei egyeztetést és a vármegyei közgyűlés állásfoglalását,
  27. aa) véleményezi az illetékességi területét érintő településszerkezeti terveket,
  28. bb) közreműködik a településrendezési terveknek a Vármegyei Területrendezési Tervvel való összhangjának biztosításában,
  29. cc) adatokat szolgáltat az illetékességi területére vonatkozó területi és települési információs rendszerek kialakításához és működtetéséhez,
  30. dd) illetékességi területét érintően:
    • a vármegye önkormányzata rendeletében meghatározott módon közreműködik a - települési önkormányzati társulás kivételével - több települést érintő településfejlesztési, -rendezési, értékvédelmi és önkormányzati hatósági ügyekben,
    • felkérésre szakmai tanácsadást nyújt azoknak a települési önkormányzatoknak, ahol nem működik települési főépítész,
    • együttműködik a megyei jogú város és az érintett települések önkormányzataival a területrendezési és településszerkezeti tervek városkörnyéki összehangolása érdekében,
    • részt vesz a vármegye arculatát befolyásoló, több települést érintő táji, természeti és épített környezet védelmére és alakítására irányuló feladatok teljesítésében, segíti a települési önkormányzatok erre irányuló tevékenységét.